Werk jij in een organisatie waarin goed Nederlands schrijven de norm is? Maar zie je toch veel correspondentie voorbijkomen die onduidelijk is, of die rammelt van de spel- of stijlfouten? Dan is het tijd voor een training van de Taalonderneming!

Vaak gebeurt het in de haast. Of je collega’s zien niet eens dat ze fouten maken in hun mails of brieven. Maar storend is het wel: slechtlopende zinnen, kromme redeneringen en taalfouten. Hoewel het taalgebruik zelf niets zegt over de prestaties van jouw bedrijf of instelling, haalt het tóch het imago naar beneden. Externe partijen zijn snel geneigd te denken: als jullie geen aandacht hebben voor correcte taal, dan stellen jullie andere prestaties waarschijnlijk ook weinig voor!

Het leuke is dat het omgekeerde ook geldt: een organisatie die communiceert met goed verzorgde en lekker leesbare teksten, heeft al snel een streepje voor.

Kortom, correct taalgebruik is een deel van de uitstraling van je organisatie. De Taalonderneming kan je helpen het taalgebruik van de medewerkers op een hoger plan te brengen. Denk aan de training Heldere taal in jouw tekst, Nooit meer fouten met d’tjes en t’tjes, Maak vindbare en pakkende webteksten of een training op maat.

Neem vrijblijvend contact met ons op: Marina Kapteyn: 06-12076835, Linda Welther: 06-22653047.

Bewaren

Bewaren

Bewaren