“Heldere teksten op de website verhogen de conversie

Schrijven in spreektaal spreekt meer tot de verbeelding

Een goed geschreven blog krijgt meer volgers”

 

Komt mijn boodschap wel over?

Vraag jij je dat ook wel eens af als je een tekstje schrijft of nakijkt? Er wordt veel geschreven en geredigeerd, artikelen voor bladen of websites, sociale media, folders, persberichten et cetera. We weten wat we willen zeggen en aan wie. Maar als lezers onze teksten niet lezen en de boodschap niet  overkomt, is alle moeite voor niets. Helaas..

 

Lezers boeien door effectief te schrijven en te redigeren, hoe doe je dat?

Dat is de kernvraag in de workshop ‘Heldere taal in jouw tekst’. Je krijgt regels en tips voor het schrijven en redigeren van teksten die effect hebben. Met voorbeelden van teksten die niet werken mag je zelf aan de slag. Het is niet moeilijk om effectief te schrijven en te redigeren. Als je de regels en trucs maar kent.

 

Wat leer je in de workshop?

  • Waarom is heldere taal belangrijk?
  • Wat gebeurt er als je schrijft?
  • Welke effecten kun je aan een tekst geven?
  • Welke elementen geven een tekst effect?
  • Wat is passend taalgebruik?
  • Hoe schrijf je in heldere woorden, zinnen en alinea’s?

 

Wat kun je daarna?

De tips en trucs die je krijgt, geven je handvatten om teksten te schrijven of af te leveren met een heldere boodschap, die doelgericht en effectief zijn.

 

Voor wie?

Iedereen die beter of bewuster wil schrijven, of het nu gaat om teksten voor het kerkblad, persberichten, websiteteksten of blogs. Informatieve, wervende of overtuigende teksten krijgen het effect dat jij ermee beoogt.

 

Praktische informatie

Kosten: € 100,- exclusief btw
Trainingsdata en locatie: in overleg
Tijdsduur: circa twee uur
Aantal deelnemers: 5-8
Aanmelding of informatieaanvraag: bel Marina Kapteyn: 06-12076835 of vul het contactformulier in.