Bij alle reuring van sociale media moeten we niet vergeten dat het traditionele persbericht nog steeds heel goed werkt. Dagelijks sturen duizenden organisaties persberichten naar diverse media.

Of jouw persbericht geplaatst wordt, is een beslissing van de journalist. Het is dus de kunst om het hem/haar zo gemakkelijk mogelijk te maken.

 

Wat leer je in deze training?

  • Je leert te onderscheiden welke informatie de journalist nodig heeft voor een artikel/nieuwsitem en welke niet.
  • Je leert verschillende soorten te onderscheiden.
  • Je leert te onderscheiden wat ‘nieuws’ is en wat niet.
  • Je leert hoe je je persbericht aanbiedt.
  • Je leert hoe je het beste je persbericht kunt beginnen.

We oefenen met voorbeeldteksten, maar je kunt natuurlijk ook je eigen concept-persbericht meenemen.

 

Wat kun je na afloop?

Als je deze training gevolgd heb, kun je je eigen communicatie-uitingen ‘zien’ door de ogen van de media. Je hebt dus een realistisch beeld van de kans op plaatsing van je persbericht. Ook ben je in staat om een professionele, prettige relatie aan te gaan met de media.

 

Voor wie is deze training?

Deze training is voor iedereen die regelmatig als professional of als vrijwilliger persberichten verstuurt.

 

Praktische informatie

Kosten: € 100,- exclusief btw
Trainingsdata en locatie: in overleg
Tijdsduur: circa twee uur
Aantal deelnemers: 5-8
Aanmelding of informatieaanvraag: bel Linda Welther: 06-22653047 of vul het contactformulier in.