Hoe krijg je je lezer mee?

Herken je dit? Je wilt je lezers in beweging krijgen, hen overhalen om iets te doen wat jij van hen vraagt. Je tekst staat als een huis, alle argumenten kloppen, maar toch bereik je niets. Hoe zou dat komen? Misschien gebruik je wel de verkeerde woorden in je teksten. Of is je taal niet verleidelijk genoeg….

 

Speel in op het onbewuste

De meeste beslissingen nemen mensen onbewust. Vaak dénken mensen dat ze een rationeel besluit nemen, maar voordat hun ratio in actie komt, heeft hun onderbewuste de keuze al gemaakt.

Een verkoper of tekstschrijver die dit weet, kan daar rekening mee houden en het onderbewuste van zijn klant of lezer bewust beïnvloeden. Heel bekend in dit kader zijn de zes principes van Robert Cialdini. Hij is een vermaard oud-hoogleraar psychologie en marketing en schrijver van de bestseller Influence: the psychology of persuasion.

 

Wat leer je in deze workshop?

Voor deze training hebben wij de zes principes van Cialdini toegepast op tekstschrijven. Je leert hoe je met je woordkeuze en tekstopbouw kunt inspelen op het onderbewuste van je lezer. Let wel, je leert hier niet om je lezer te manipuleren, maar hoe je je lezer op een prettige en doeltreffende manier kunt verleiden.
Wat kun je daarna?

Na deze workshop beschik jij over alle vaardigheden om een tekst zodanig op te stellen dat je je lezer méé krijgt in je betoog. Je teksten hebben meer effect. Of je nu ondernemer bent of overheidsvoorlichter, je zult meer resultaat met je tekst bereiken.

 

Voor wie is deze workshop?

Deze workshop is bedoeld voor:

  • ondernemers die meer conversie willen halen uit hun verkoopteksten,
  • voorlichters en communicatieadviseurs die bij hun lezers een andere houding of ander gedrag willen bewerkstelligen.

Praktische informatie

Kosten: € 100,- exclusief btw
Trainingsdata en locatie: in overleg
Tijdsduur: circa twee uur
Aantal deelnemers: 5-8
Aanmelding of informatieaanvraag: bel Marina Kapteyn: 06-12076835, Linda Welther: 06-22653047 of vul het contactformulier in.